Η θέση των γυναικών στον χριστιανισμό

<!– @page { size: 21cm 29.7cm; margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } –>

Οι γυναίκες μέσα στο χριστιανισμό είναι κατώτερες από το νόμο και τη φύση, υποκείμενες σε μία κατάσταση μόνιμης τιμωρίας για το προπατορικό αμάρτημα και ακάθαρτες. Δεν εισέρχονται στο «άγιο βήμα» των εκκλησιών, δεν φορούν ιερά άμφια, δεν αγγίζουν ιερά αντικείμενα και δεν λαμβάνουν κοινωνία ενώ αιμορραγούν. Επιπλέον οφείλουν να καλύπτουν τα κεφάλια τους για να δηλώνουν έτσι ότι είναι υπόδουλες στους άντρες τους, αλλά και γιατί δεν αποτελούν αυθύπαρκτα όντα.

Ο ΙΖ’ κανόνας της τοπικής συνόδου της Γάγγρας (340μ.χ.) που δεν έχει καταργηθεί έως σήμερα, απαγορεύει στις γυναίκες να κουρεύουν τα μαλλιά τους. Μερικά χρόνια αργότερα ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος (ο επονομαζόμενος Μέγας) διέταξε με νομοθεσία να εκδιώχνονται από την εκκλησία οι γυναίκες που έχουν κοντά μαλλιά, ενώ αν κάποιοι αρχιερείς τύχει και τις δεχθούν, να καθαιρούνται.

Οι επιλεγόμενοι Πατέρες της εκκλησίας δεν είχαν καλύτερη γνώμη για τις γυναίκες. Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς, πρώτος στη σειρά των Πατέρων της εκκλησίας και διδάσκαλος του Ωριγένη, γράφει στο βιβλίο του «Παιδαγωγός» 2.33: «Μία γυναίκα, αν λάβουμε υπ’ όψην μας ποιά είναι η φύση της, πρέπει να αισχύνεται γι’αυτήν».

Ο Μέγας Αθανάσιος υποστηρίζει «Με τις γυναίκες δεν είναι ασφαλές ούτε από κοινού ν’αποφασίζει κανείς («α περί ειδωλολατρείας» από το έργο του «κατά Ελλήνων»)

Ο Μέγας Βασίλειος (ο Αγιοβασίλης) περιγράφει τις σχέσεις των δύο φύλων στο πλαίσιο της ορθόδοξης οικογένειας: «Η γυναίκα δεν έχει την άδεια να αφήνει τον άνδρα της, αλλά, κι αν δέρνει αυτήν εκείνος, πρέπει να υπομένει κι όχι να χωρίζεται, κι αν την προίκα της ξοδεύει, κι αν σε άλλες γυναίκες πορνεύει, αυτή πρέπει να καρτερεί. Ώστε η μεν γυναίκα, η αφήσασα τον άνδρα της μοιχαλίς είναι αν πάρη άλλον, ο δε αφεθείς αυτός άνδρας, αν πάρει άλλη, συγχωρείται» (Πηδάλιο, κανών Θ). Επομένως σύμφωνα με την Ορθοδοξία η εκμετάλλευση, ο ξυλοδαρμός και η υποβάθμιση – γενικότερα- της συζύγου είναι έργο ευλογημένο.

Ο χριστιανισμός δεν βελτίωσε, αλλά τουναντίον προσπάθησε -και για αρκετούς αιώνες το είχε καταφέρει- να ρίξει τη γυναίκα στο χαμηλότερο σκαλί της κοινωνίας, θεωρώντας την κατώτερο ον και υπαίτια για όλα τα κακά της ανθρωπότητας. Ας δούμε τις βασικότερες επίσημες χριστιανικές θέσεις έναντι της γυναίκας:

Κάθε γυναίκα με ακάλυπτη την κεφαλή εξευτελίζεται.. Διότι εάν η γυναίκα δεν καλύπτεται, ας κουρεύεται.. Εάν είναι αισχρό για τη γυναίκα να κουρεύεται ή να ξυρίζεται, ας καλύπτεται.. Κάθε άνδρας έχων καλυμένη την κεφαλή του εξευτελίζεται.. Ο άνδρας δεν οφείλει να καλύπτει την κεφαλή του, διότι υπάρχει ως εικών και δόξα Θεού. Δεν επλάσθει ο άνδρας για τη γυναίκα, αλλά η γυναίκα για τον άνδρα.. Οι γυναίκες στις εκκλησίες ας σιωπήσουν. Δεν επιτρέπεται σ’αυτές να ομιλούν, αλλά να υποτάσσονται, καθώς ο (μωσαϊκός) νόμος λέγει.. Αν θέλουν να μάθουν κάτι, ας ρωτούν στο σπίτι τους άνδρες τους (Α’ προς Κορινθίους, ια’ 4-12,ιδ’ 31-40).

Οι γυναίκες, όταν υποτάξουν κάποιον στην εξουσία τους, τον καθιστούν ευκολοκυρίευτο από τον διάβολο, περισσότερο απρόσεκτο, ζωηρότερο, αδιάντροπο, ανόητο, οξύθυμο, θρασύ, ενοχλητικό, ταπεινό, απότομο, ανελεύθερο, δουλοπρεπή, αυθάδη, φλύαρο και με μια λέξη όλα τα γυναικεία ελαττώματα, τα οποία έχουν αυτές, τα αποτυπώνουν στην ψυχή του. Είναι λοιπόν αδύνατον εκείνος ο οποίος διαρκώς βρίσκεται μαζί με γυναίκες με τόση συμπάθεια και μεγαλώνει με τη συναναστροφή τους, να μη γίνει αγύρτης και αργόσχολος και μηδαμινός. Κι αν λέει κάτι, όλα θα είναι λόγια των αργαλειών και των μαλλιών, επειδή η γλώσσα του θα έχει μολυνθεί από το είδος των γυναικείων λόγων. Και αν κάνει κάτι, το κάνει με πολλή δουλοπρέπεια, επειδή βρίσκεται μακριά από την ελευθερία, η οποία αρμόζει στους χριστιανούς και για κανένα σπουδαίο κατόρθωμα δεν είναι χρήσιμος» (Ιωάννης Χρυσόστομος, Δ’ Λόγος «περί Νηστείας και Σωφροσύνης»)

Η γυναίκα για την Ορθόδοξη εκκλησία είναι «μόλυνση». Η ερωτική συνεύρεση μαζί της (ό,τι πιο φυσικό δηλαδή μπορεί να συμβεί στους ανθρώπους) αποτελεί αιτία μολύνσεως όχι μόνο για το σώμα αλλά και για την ψυχή. Γι’αυτό εξαίρονται εκείνοι που «δεν μολύνθηκαν από τις γυναίκες, γιατί είναι παρθένοι» (Αποκάλυψη, ιδ’4). Αν νομίσετε ότι το απόσπασμα αυτό μιλά για ερωτική συνεύρεση, γυρίστε την καινή διαθήκη σας πιο μπροστά, στον Ματθαίο (ε’ 28) και διαβάστε τα λόγια του ίδιου του Ιησού: «κι εγώ σας λέγω ότι αυτός που βλέπει μια γυναίκα και την επιθυμεί, ήδη εμοίχευσε μέσα στην καρδιά του».

Ο ΙΑ’ κανόνας του Ιωάννη του Νηστευτή (βλ. «Πηδάλιον») επιβάλλει 40 μέρες ξηροφαγία (δηλαδή μόνο ψωμί και νερό) και 100 μετάνοιες ημερησίως (ήτοι 4000 σύνολο) και αποχή από την κοινωνία σε κάθε γυναίκα, που θα δεχθεί «ασπασμούς ανδρός» και «επαφές χωρίς ωστόσο να διαφθαρεί».

Οι επιστολές είναι πολύ σαφείς, όσον αφορά στην επίσημη θέση του χριστιανισμού απέναντι στη γυναίκα: «η γυναίκα δεν εξουσιάζει το ίδιο της το σώμα, αλλά ο άνδρας» (Α’ προς κορινθίους, ζ’4). «οι γυναίκες να υποτάσσεσθε στους άνδρες σας στα πάντα» (προς Κολοσσαείς,γ’18). «Ομοίως οι γυναίκες υποτασσόμενες σοτυς άνδρες τους» (Α’ Πέτρου,γ’1). Νομίζω ότι δεν διέφυγε της προσοχής σας, αγαπητές αναγνώστριες η επανάληψη του ρήματος «υποτάσσομαι». Σε περίπτωση που δεν εννοήσατε καλώς τη σημασία του, σας πληροφορώ πως σημαίνει «εξ-ουσιάζομαι» «υποδουλώνομαι».

Ο λόγος του Ιωάννη του χρυσόστομου ξεχειλίζει από μίσος κατά των γυναικών. Στο «προς τους έχοντας παρθένουν συνεισάκτους» διαβάζουμε: «Γενικά η γυναίκα είναι ένα σκουλήκι που σέρνεται, η κορη του ψεύδους, ο εχθρός της ειρήνης. Ο κατάλογος των αμαρτημάτων και των αδυναμιών της είναι ατελείωτος: είναι ελαφρόμυαλη, φλύαρη και ακόλαστη. Πάνω απ’όλα είναι παθιασμένη με την πολυτέλεια και τις δαπάνες. Φορτώνεται με κοσμήματα, πουδράρει το πρόσωπό της, βάφει τα μάγουλά της με κοκκινάδι, βάζει μυρωδικά στα ρούχα της κι έτσι γίνεται θανάσιμη παγίδα για τον εκμαυλισμό των νέων. Όσος και να είναι ο πλούτος δεν επαρκεί να ικανοποιήσει τη γυναικεία επιθυμία. Μέρα και νύκτα η γυναίκα δεν σκέπτεται τίποτε άλλο παρά το χρυσάρι και τα πολύτιμα πετράδια, τα πορφυρά υφάσματα και τα κεντήματα, τις κρέμες και τα αρώματα. Αν δεν υπήρχε η σεξουαλική επιθυμία, κανένας άνδρας με τα σωστά του δεν θα ήθελε να μοιράζεται το σπίτι του με μια γυναίκα και να υφίσταται τις επακόλουθες ζημιές, παρά τις οικιακές εργασίες που εκτελεί «.

Ο επίσκοπος Γάζης Πορφύριος, σε εκτέλεση του «ες έδαφος φέρειν» του Αρκαδίου, το 401μ.χ. κατέστρεψε όλα τα αγάλματα και τα έργα τέχνης, τις δημόσιες και ιδιωτικές βιβλιοθήκες και ισοπέδωσε όλους τους ελληνικούς ναούς της πόλης. Όπως γράφει ο συναξαριστής του Μάρκος ο Διάκονος, όταν ο Πορφύριος πυρπόλησε και κατέστρεψε το Μαρνείον (ξακουστό ναό του Διός στη Γάζα) χρησιμοποίησε τα μάρμαρά του για την πλακόστρωση του δρόμου. Όπως περήφανα είπε ο ίδιος: «Για να πατούν όχι μόνον άνθρωποι, αλλά και γυναίκες και γουρούνια και άλλα ζώα»! (Βίος Πορφυρίου).

πηγή: Δαυλός

Advertisements

12 σκέψεις σχετικά με το “Η θέση των γυναικών στον χριστιανισμό

  1. Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που έχεις γράψει φίλε παύλο.Έδώ η αρχή του χριστιανισμού είναι ότι η γυναίκα είναι οτι η γυναίκα είναι ενα πλευρό του ανδρά και οτί αυτή είναι υπαίτια για την θνητή και γήινη μορφή του ανθρώπου.Σε όλη την ιστορία και εξέλιξη του Χριστιανισμού η γυναίκα υποβαθμίζετε και κατηγορείται απο την εκκλήσια.Οσο για την αναφορά σου στις σχέσεις Αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού και Χριστιανισμου θα ήθελα να προσθέσω οτι οι τότε φανατισμένοι χριστιανοί κατέστρεψαν γεμάτη με μίσος τον ελληνικό πολιτισμο καίγοντας ολόκληρες βιβλιοθήκες με αρχαία συγγράματα και πολλά αρχαία μνημεία.και βέβαια το βυζάντιο παρόλο που μας το διδάσκουν σαν ενα κράτος ανεπτυγμένο,ποτε δεν αναπτύχθηκε όσο το αρχαίο ελληνικο κρατος αφου δοικούταν απο την διαφθορα της εκκλησιας,τα ταμπού που είχε δημιουργήσει στους ανθρώπους και την αποκρυψη της αλήθειας,εν.ω στην αρχαία έλλαδα κυρίευε η αλήθεια και η ελεύθερη σκέψη,και βέβαια το βυζάντιο δεν ήταν άλλο απο μια ρωμαική αυτοκρατορια που διοικούταν απο χριστιανούς ρωμαίους,που σκότωναν μαζικά τους κανονικούς ελλήνες με αποτέλεσμα τα 19εκ. απο τα 20εκ. των ελλήνων να πεθάνουν εκεινοι την περίοδο και οι υπόλοιποι να αναγκαστούν να αποσπαστουν τον χριστιανισμο,αυτη είναι η αλήθεια μια θρησκεία που εξαπλώθηκε με το διάταγμα των μεδιολάνων και την ανεξιθρησκεία,να αναγκάζει τους ανθρώπους να την αποσπαστουν και στην τωρινή εποχή να προπαγανδεύει και να κατακρίνει αλλεσ θρησκείες και αθρησκείες ακομα και σε μικρά παιδία που δεν εχούν φτίαξει το χαρακτήρα τους και τισ θρησκευτικες τουσς πεποιθήσεις μεσα απο τα μάθημα των θρησκευτικών.πιο αναλυτικά και εμπεριστατωμενα τα έχει γράψει η χρύσα δημουλίδου στο βιβλίο «σουίτα στον παράδεισο».συγνώμη που βγήκα λίγο εκτός θέματος αλλά με συνεπήρε η σκέψη μου και πάντα ήθελα κάπθ να τα γράψω.

  2. Δεν είναι θέμα θρησκευτικό, πρόκειται μάλλον για άντρες οι οποίοι χρησιμοποιούν την (οποιαδήποτε) θρησκεία για να υποδουλώσουν τις γυναίκες. (Να σημειώσω πως οι θρησκείες με αφήνουν παγερά αδιάφορη). Εννοώ πως αν πεις σε έναν άθεο πως βρίσκεται στη ζωή επειδή η μαμά του έκανε άγριο σεξ με το μπαμπά του, μπορεί και να σε πλακώσει.

  3. Hλία την μητρότητα βάζει πάνω απο όλα και την άσπιλη σύλληψη, όχι τη γυναίκα την ίδια. Η Παναγία ειναι η μητέρα, όχι η γυναίκα. Η σεξουαλικότητα των ανθρώπων είναι το χειρότερο κακό τόσο στην Εβραϊκή όσο και την χρηστιανική θρησκεία. Θα βρεις άπειρα παραδείγματα στις γραφές – και είναι όντως πάρα πολλά – μισογυνισμού, σεξουαλικής καταπίεσης και αφιληδονίας. Η ίδια η ιστορία των τόσων αιώνων θεοκρατίας και μυστικισμού το αποδικνύει περίτρανα. Η σεξουαλική πράξη είναι αναγκαίο κακό για την σύλληψη. Πέρα απο τον μέγα μισάνθρωπο Παύλο, πολύ χαρακτηριστικές είναι οι διδαχές του Θωμά του Ακινάτη.

  4. ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΕΞΥΨΩΝΕΙ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ.
    ΒΑΖΕΙ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ.ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩΤΕΡΗ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΑΝΤΡΟΣ. ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΦΙΛΕ ΜΟΥ.

  5. Αγαπητοί φίλοι,

    ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέϊχι ουά σαλάμ) είπε ότι όποιος κάνει έρωτα με τη σύζυγο του και δεν μοιχεύει εκτός του γάμου, τον ρώτησαν πως είναι δυνατόν ο Θεός να ανταμείψει κάποιον για κάτι που κάνει για προεωπική του ευχαρίστηση και ο προφήτης απάντησε ότι όπως ο Θεός θα τιμωρήσει κάποιον που παράνοκμα μοιχεύει, έτσι θα ανταμείψει κάποιον που νόμιμα συνουσιάζεται με τη γυναίκα του.

    Αλή

  6. Στις περιοδείες του «αυτό το ανύπαρκτο ιστορικά πρόσωπο» (Παύλος) ξέρετε ότι τον συνόδευαν δυο πολύ όμορφες κοπέλες; Αν δεν έκανε τίποτα, γιατί ο επινοητής του ήθελε να τον συνοδεύουν αυτά τα δυο τεκνά;

  7. Καλό το άρθρο του Δαυλού, όμως νομίζω έκανε μια μικρή παράλειψη. Την πηγή ίσως του μισογυνισμού στο χριστιανισμό, τον «ισαπόστολο» Παύλο, ο οποίος πρώτος είχε θίξει το θέμα του κουρέματος και άλλα.

    Αν δεν το έχεις δει, τσέκαρε το:
    http://falsefaith.blogspot.com/2008/08/blog-post.html

  8. Εμείς οι Έλληνες κάναμε τον Έρωτα θεό και αγαπήσαμε το θεό σαν ερωτευμένοι! Τι ξέρουν οι βάρβαροι Άραβες και Εβραίοι…

  9. Αυτοί οι οπαδοί του Γιαχβέ θεωρούν ως αντίθετη κοσμοθεωρία την ευχαρίστηση στη ζωή.
    Φοβούνται πως απολαμβάνοντας ένας οπαδός ένα «αξιοπρεπές» επίπεδο ζωής τότε θα ξεχάσει τις υποχρεώσεις του ως προς το ιερατείο (συχνές επισκέψεις, εξομολογήσεις, δωρεές) ενώ αν τον κρατάνε συνεχώς καταπιεσμένο θα μπορούν να τον καθοδηγούν καλύτερα..

  10. Γνωστά βεβαίως αυτά, και θλιβερά… αναρωτιέμαι, γιατί τόσο μένος με το σεξ και με τη γυναίκα ειδικότερα; Ο έρμος ο δωδεκαθεϊσμός δεν τραβούσε τέτοιο κόλλημα! Ούτε και ο ινδουισμός (αυτός είχε τις κάστες, άλλο κόλλημα πάλι, αλλά το σεξ το είχε περί πολλού).

    Αυτοί οι οπαδοί του Γιαχβέ γιατί τόσο πολύ βαλθήκανε να μας το ράψουνε;

Τα σχόλια είναι κλειστά.