Ύβρεις κατά των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων από τους Ορθόδοξους «Πατερούληδες»

Ιωάννης Χρυσόστομος Πατριάρχης Κων/πόλεως «Κατά Ιουδαίων Λόγος Δ’ » :
«..Κι αν ακόμη φονεύση κάποιος κατά το θέλημα του Θεού, ο φόνος αυτός είναι από κάθε φιλανθρωπία καλύτερος, ενώ αν κάποιος από λύπη δείξη ευσπλαχνία και φιλανθρωπία παρά το θέλημα του Θεού, θα μπορούσε η φειδώ αυτή να αποβή πιο μιαρή από οποιοδήποτε φόνο. Γιατί δεν είναι η φύση των πραγμάτων, αλλ’ οι αποφάσεις του θεού είναι εκείνες, που κάμνουν τα πράγματα να είναι καλά ή κακά».


Στο έργο του «Ερμηνεία εις την προς Ρωμαίους Επιστολήν:
«Πού είναι τώρα οι σοφοί των Ελλήνων με τα πυκνά τους γένεια, με τους έξωμους χιτώνες τους και μετα παραφουσκωμένα λόγια; Όλη τη βάρβαρη Ελλάδα ο σκηνοποιός (Ο Σαούλ ή αλλιώς «Παύλος» κατά τους χριστιανούς) εκχριστιάνισε. Ας είναι κι αυτός ανάμεσά τους ο περιβόητος Πλάτων, που τρεις φορές πήγε στη Σικελία, γεμάτος επίδειξη και κομπορρημοσύνη, μα κανείς δεν του έδωσε προσοχή. Όμως εκείνος ο σκηνοποιός όχι μόνο στην Σικελία, όχι μόνο στην Ιταλία αλλά και σ’ όλη την οικουμένη πέταξε και δεν σκανδάλισε κι είναι φυσικό γιατί οι διδάσκαλοι δεν καταφροντούνται από την εργασία τους αλλά απ’ τα ψέμματά τους.»


Στην «Εις την Α’ Κορινθίου Δ’ Ομιλία» του τόμος 18 σελ.92:
«πόσον εκοπίασεν ο Πλάτων με τους μαθητάς του,με το να μας συζητή περί γραμμής και γωνίας και σημείου και περί αριθμών αρτίων και περιττών και ίσων μεταξύ των και ανίσων, και δια τέτοια θέματα λεπτεπίλεπτα ως ο ιστός της αράχνης- διότι αυτά είναι δια την ζωήν περισσότερον άχρηστα από εκείνα τα υφάσματα- και χωρίς να ωφελήση πολύ ή ολίγον με τας συζητήσεις αυτάς εγκατέλειψεν έτσι την ζωήν; »

«Οι Έλληνες είναι βρωμεροί και πανάθλιοι, μιαροί και παμμίαροι» (Εις τον μακάριον Βαβύλαν, λόγος Β’, παρ.α)

«.. αλλά να ανατρέφετε τα παιδιά με την παιδεία και τη νουθεσία του Κυρίου.. Διότι η ηλικία αυτή έχει πολλή ανοησία, και στην ανοησία έρχονται να προστεθούν και των Ελλήνων τα λόγια, όταν τα παιδιά μάθουν, ότι οι Έλληνες ήρωες, που θαυμάζουν, αυτοί είναι δούλοι στα πάθη και δειλοί στον θάνατο. Όπως ο Αχιλλέας όταν αλλάζει γνώμη, όταν πεθαίνει για μια ερωμένη, όταν άλλος μεθά και άλλα τέτοια πολλά. Χρειάζονται λοιπόν στο παιδί αυτά τα φάρμακα» .
«τα παιδιά να υπακούτε στους γονείς σας σύμφωνα με το θέλημα του κυρίου. Όμως όταν ο γονέας είναι Έλλην ή αιρετικός τότε το παιδί δεν πρέπει να υπακούη (εις την επιστολήν προς Εφεσίους)

«Γιατί ο άγιος βαβύλας παρακάλεσε τον θεό να ρίξη φωτιά στο ναό (εννοεί του Απόλλωνος στη Δάφνη) και η φωτιά αυτή κατάκαψε όλη την οροφή, αφάνισε το είδωλο μέχρι και το τελευταίο κομμάτι, έκαμε τα πάντα στάχτη και σκόνη» (εις τον μακάριον βαβύλαν)

«Δεν βλέπετε στους (Ολυμπιακούς) αγώνες, όταν ο αγωνοθέτης βαδίζη δια μέσου της αγοράς, πόση ευταξία και σιωπή υπάρχει στον λαό; πως λοιπόν εκεί που ο διάβολος πομπεύει υπάρχει τέτοια σιωπή κι εδώ που είναι ο χριστός έχει τόσο θόρυβο; »

Ο «άγιος» Κύριλλος (ο ηθικός αυτουργός για τον θάνατο της μαθηματικού Υπατίας στην Αλεξάνδρεια) :
«..πλην τους εχθρούς μου εκείνους, τους μη θελήσαντες με βασιλεύσαι επ’ αυτούς αγάγετε ώδε και κατασφάξετε αυτούς εμπροσθέν μου» (Λουκά, ΙΘ-27).

Advertisements

5 σκέψεις σχετικά με το “Ύβρεις κατά των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων από τους Ορθόδοξους «Πατερούληδες»

  1. δεν απαντησα φιλε μου στο δικο σου μνμ απλα ειπα την γνωμη μου για αυτους που η εκκλησια εστησε αδριαντες και ας ηταν φονιαδες

  2. Στέλιο ως γνωστόν τα μεγαλύτερα εγκλήματα έχουν γίνει στο όνομα του Θεού ή Αλλάχ..
    Όσο για τον ανδριάντα αν ξαναδιαβάσεις το σχόλιό μου θα καταλάβεις πως έχει χιουμοριστικό χαρακτήρα (πρόσεξε αυτό που λέει για τις ζαρτιέρες και το τάνγκα και θα καταλάβεις)

  3. ως ειναι γνωστο οι χριστιανοι φημιζονται για τα αδραγαθηματα τους βεβαια δεν φταιει η ιδια η θρησκεια αλλα ας θυμηθουμε τον μεγα και αγιο θεοδοσιο που εσφαξε 7000 ελληνες μες την φιλοσοφικη σχολη τον αθηνων και των μεγα κωνσταντινο βεβαια που εσφαξε τον γιο του για να μην του παρει τον θρονο συμφωνω οτι πρεπει να συγχωρουμε αλλα δεν χτιζουμε κ αδριαντα σε δολοφονους

  4. Μα ναι παιδί μου.. Πρέπει να του φτιάξουμε έναν ανδριάντα με ύψος 40-50 μέτρων και να τον στήσουμε λέει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα πόδια να πατάνε στις δύο άκρες της εισόδου..
    Το μόνο πρόβλημα είναι όταν περνάνε τα καράβια από κάτω θα φαίνεται λιγάκι το τάνγκα κι οι ζαρτιέρες αλλά δεν βαριέσαι..

  5. Ωραία πράματα… κι εγώ που είχα σε υπόληψη τους αρχαίους έλληνες φιλοσόφους… καλά που βρέθηκε ο Χρυσόστομος (όνομα και πράμα βρε παιδί μου) να μου ανοίξει τα μάτια!

Τα σχόλια είναι κλειστά.