Περί Υγιεινής Διατροφής Το Ανάγνωσμα


Αναρωτιέμαι ώρες ώρες τι πολίτες έχει αυτό το κράτος.. Ένα κράτος που δίνει δις ευρώ για την περίθαλψη ατόμων που πάσχουν από ασθένειες τις οποίες προκαλούν η κακή διατροφή και το κάπνισμα.
Από την μια μεριά τα κανάλια και γενικά ο τύπος βομβαρδίζουν τους πολίτες να τρώνε πρόχειρα φαγητά, κατεψυγμένα και τηγανισμένα σε κακίστης ποιότητας λάδι. Να τρώνε σνακς με απίστευτη ποικιλία συντηρητικών και κάθε λογής συστατικό που καλά καλά οι ίδιοι οι χημικοί δεν γνωρίζουν. Να προτιμούν μια τυρόπιτα για πρωινό αντί για κορν φλέικς με γάλα. Να πίνουν αναψυκτικά γεμάτα με ζάχαρη ή ακόμη χειρότερα άλλου είδους γλυκαντικά για να μην πάρουν θερμίδες, ενώ έχουν φάει μια πίτσα τίγκα στο μπέικον, κασέρι και δεν ξέρω ‘γω τι άλλο.. Να παίρνουν χάπια βιταμινών αντί να τρώνε ένα μηλαράκι την μέρα.
Από την άλλη μεριά πάλι τα ίδια κανάλια και ο ίδιος τύπος βομβαρδίζουν με διαφημίσεις για τα ινστιτούτα υγιεινής, πλαστικής χειρουργικής, μεθόδους αδυνατίσματος που υπόσχονται λαγούς με πετραχήλια στους παραπάνω ανθρώπους που αφού έχουν κατεβάσει ό,τι να’ναι σε τροφή, ψάχνουν τρόπους να ξεφύγουν από την λαιμαργία που τους έχει κατακλύσει και δεν λέει να σταματήσει..
Και ύστερα έρχονται οι αρρώστιες..
Παχυσαρκία, σακχαρώδης διαβήτης, εγκεφαλικό, καρδιακά επεισόδια, υψηλή χοληστερίνη, καρκίνος του πνεύμονα, καρκίνος του εντέρου, του στομάχου και πάει λέγοντας.. Μα καλά είναι ποτέ δυνατόν να πιστεύεις ότι θα τρως ό,τι θες και δεν θα έχεις επιπτώσεις στην υγεία σου αύριο – μεθαύριο; Δηλαδή αν εγώ πέσω από το γκρεμό υπάρχει περίπτωση να σωθώ; Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας.
Είμαστε όλοι υπεύθυνοι για την κατάσταση του οργανισμού μας. Μπορεί ένα 10% των ανθρώπων να έχει γονίδιο το οποίο κάνει επιρρεπή τον οργανισμό σε διάφορες ασθένειες αλλά όταν η διατροφή είναι λάθος τότε οι πιθανότητες να νοσήσουμε ανεβαίνουν κατά 60-70%. Και ποια είναι η λύση στο πρόβλημα; Σίγουρα όχι η απότομη δίαιτα, οποιουδήποτε είδους στέρηση αλλά η σταδιακή και μακροχρόνια απεξάρτηση από τις τροφές που βλάπτουν, ταυτόχρονα όμως και η γυμναστική, η οποία δεν χρειάζεται να είναι σε κάποιο γυμναστήριο , αλλά μπορεί να είναι σε διάφορα μέρη, π.χ. περπάτημα στο δρόμο μαζί με το σκύλο, ποδηλασία, κολύμβηση, όργανα στο σπίτι κλπ. Φυσικά μιλάμε για γυμναστική τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα για 45 λεπτά.
Όσον αφορά για τη διατροφή αυτό που θα πρότεινα είναι η μείωση των τηγανιτών, αντικατάστασή τους από ψητά, το κρέας θα πρέπει να πάψει να είναι καθημερινή τροφή και θα πρέπει να γίνει εβδομαδιαία, η σαλάτα θα πρέπει να είναι κάθε μέρα στο μεσημεριανό, το πρωινό οπωσδήποτε να είναι πλήρες (κορν φλέικς με γάλα, ή γιαούρτι με μέλι και καρύδια, σταφίδες, χυμό, καφέ, αυγό βραστό) όχι ένα κουλούρι σκέτο, πρέπει να τρώμε πρόγευμα (π.χ. ένα φρούτο ή μια φρυγανιά με λίγο κασέρι), να πίνουμε νερό (όχι μαζί με το φαγητό γιατί δυσκολεύει την πέψη), το βράδυ τρώμε κάτι ελαφρύ (όχι σάντουιτς, πίτσες, κρέατα κλπ) π.χ. ένα γιαούρτι, ή γάλα με μια-δύο φρυγανιές με μέλι. Βεβαίως και θα φας πίτσα ή κάποιο σάντουιτς, αυτό όμως θα πρέπει να γίνει το μεσημέρι και θα πρέπει να υπολογίσεις ότι τις επόμενες 4-5 ημέρες δεν θα ξαναφάς κάτι το ίδιο λιπαρό. Μια καλή λύση θα είναι όταν έχεις τηγανιτά ή κάτι λιπαρό για μεσημεριανό να φας πιο πριν τη σαλάτα, ώστε να φας μικρότερη ποσότητα μετά.
Τώρα αν τυχόν κάποια στιγμή παρεκτραπείς και φας 1-2 μέρες παραπάνω δεν είναι να το βάζεις κάτω, μπορείς να συνεχίσεις-το λάθος είναι να τερματίσεις τον αγώνα για σωστή διατροφή και καλύτερη ζωή. Γιατί είναι κρίμα να καταλήγεις στα νοσοκομεία από μικρός.
Όσο για το κάπνισμα αυτός είναι ο δυσκολότερος αγώνας αλλά πιστεύω με λίγη υποστήριξη από τους δικούς μας τα καταφέρνουμε όλα. 😉