Ο Δεκάλογος ενός Άθεου


Ένα θέμα που με απασχολεί αυτές τις μέρες έντονα είναι ότι σε όλη μου τη ζωή, ακούω συνεχώς συμβουλές από την δεσπόζουσα θρησκεία , την Ορθόδοξη, για το πώς πρέπει να ζήσω και εγώ και οι γύρω μου.
Χιλιάδες κανόνες, που θα γέμιζαν τόμους εγκυκλοπαιδειών, από το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο πράγμα.. Φυσικά και δεν τηρώ κανένα από τους κανόνες τους. Ούτε έναν, εκτός βέβαια αν τύχει και συμφωνούν με τις δικές μου αρχές. Θα πρέπει να διευκρινίσω πως οι αρχές που μεγάλωσα δεν είναι χριστιανικές, αλλά ανθρωπιστικές, πράγμα που μου επιτρέπει να συνομιλώ και να έχω καλές σχέσεις με ανθρώπους όλων των θρησκειών και όλων των χρωμάτων (το αστείο είναι πως πολλοί φανατισμένοι δεν θέλουν να έχουν σχέση μαζί μου, αν και η θρησκεία τους λέει να αγαπάνε αλλήλους).
Έχω λοιπόν ένα δικό μου αποθυμένο να γράψω τον δικό μου δεκάλογο ανθρωπίνων σχέσεων και κανόνων ως εξής:
1. Μην φέρεσαι στους άλλους με τρόπο που δεν θα ήθελες να σου φέρονται
2. Να αγαπάς και να σέβεσαι κάθε μορφής ζωής σ’αυτόν τον πλανήτη
3. Να φροντίζεις το περιβάλλον γιατί είναι η μόνη κληρονομιά που θα αφήσεις στα παιδιά σου και εκτός αυτού είναι το σπίτι μες το οποίο ζεις
4. Να φροντίζεις το σώμα σου και το πνεύμα σου, γιατί είναι οι φορείς της συνείδησής σου (και για κάποιους ο ναός της ψυχής)
5. Μην φέρεσαι άσχημα, βρίζοντας και χρησιμοποιώντας βία γιατί έτσι λερώνεις την ομορφιά σου, τόσο την εσωτερική (του χαρακτήρα) όσο και την εξωτερική
6. Να βοηθάς τους αδύναμους και απροστάτευτους γιατί ακριβώς εσύ έχεις τη δύναμη και την υπεροχή να το κάνεις
7. Σε κάθε δυσκολία της ζωής φέρσου με σύνεση και υπομονή, άλλωστε η ζωή είναι όπως ο κύκλος της μέρας με τη νύχτα – έχει τις χαρές μα και τις λύπες-οι πρώτες ομορφαίνουν τις δεύτερες και το αντίστροφο
8. Μην δένεσαι με υλικά αγαθά, να προτιμάς τις όμορφες εμπειρίες και τους όμορφους ανθρώπους
9. Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο χάρισμα, το να τα αναγνωρίζεις είναι θεϊκό
10. Κάθε μέρα που ξυπνάς να γίνεσαι λίγο καλύτερος άνθρωπος, πιο ευγενικός, πιο δυνατός, πιο ενημερωμένος, πιο ευσυνείδητος

Αν έχετε κάτι να προσθέσετε είμαι ανοικτός σε προτάσεις. 😉

3 σκέψεις σχετικά με το “Ο Δεκάλογος ενός Άθεου

  1. Καλώς σέ βρήκα!
    (απ’ το «βαρόμετρο»)
    Αν και ο μαύρος φόντος με δυσκολεύει πολύ, θα επεκτείνω, λέω…, τον 10λογό σου. Εν καιρώ.
    Φτιάξε τα γράμματα τουλάχιστον ΑΣΠΡΑ, από γκρίζα!
    Καλό Σαββατοκύριακο.
    αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
    Ναπολέων

Τα σχόλια είναι κλειστά.